loading...
آب شیرین کن
ساناز اسدی بازدید : 40 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

    فیلتر ممبرین چیست؟

    فیلترهای ممبرین فیلترهایی ساخته شده از چند لایه غشای نیمه تراوا می باشد که به صورت فشرده به دور یک لوله ی پلاستیکی پیچیده شده اند.

    غشای نیمه تراوا به صورتی ساخته شده است که فقط ذراتی که در اندازه ۰۰۰۱/۰ میکرون وجود دارند قادر می باشند که از این غشا رد شوند. و همه ی ذراتی که از این سایز در شت تر می باشند در پشت غشا جمع می شوند و به عنوان پساب از سیستم خارج می شوند.

    محل قرار گیری این فیلترها خیلی مهم است زیرا طول عمر این فیلترها بستگی به جایگاه آن ها دارد برای بیشتر شدن طول عمر این فیلتراسیون از هوزینگ در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی به روش اسمز معکوس استفاده می شود. هوزینگ ها بر اساس دبی آب دارای المان های مختلفی می باشند. هر چقدر که حجم آب ورودی یا همان دبی آب بیشتر باشد از هوزینگی با المان بیشتر استفاده می شود و هر چقدر که حجم آب ورودی کم باشد از هوزینگی با المان کوچکتری استفاده می کنند.

    ساخت هوزینگ ها به گونه ای می باشد که دارای یک لوله  ورودی و دو لوله خروجی می باشند که آب خالص از لوله ورودی وارد سیستم می شود و پس از گذر از هوزینگ و چرخیدن بین ممبرین های داخل آن و تصفیه شدنش آب تصفیه شده از یک لوله و پساب از لوله دیگر خارج می شود.

    ممبرین , فیلتراسیون , فیلتر ممبرین

    غشای نیمه تراوا

     

    غشای نیمه تراوا یک ورقه ی بسیار نازک می باشد که بر روی خود منافذ بسیار ریزی دارد و همچنین این غشا نوعی غشای آب دوست می باشد بنابرین از عبور ذراتی که از منافذ روی آن بزرگ تر می باشد جلوگیری می کند و تنها مولکول های آب را از خود عبور می دهد.

    ارسال نظر برای این مطلب

    کد امنیتی رفرش
    اطلاعات کاربری
  1. فراموشی رمز عبور؟
  2. آمار سایت
  3. کل مطالب : 533
  4. کل نظرات : 0
  5. افراد آنلاین : 2
  6. تعداد اعضا : 0
  7. آی پی امروز : 11
  8. آی پی دیروز : 5
  9. بازدید امروز : 13
  10. باردید دیروز : 7
  11. گوگل امروز : 0
  12. گوگل دیروز : 0
  13. بازدید هفته : 35
  14. بازدید ماه : 1,199
  15. بازدید سال : 10,468
  16. بازدید کلی : 17,572